Resekataloger i din brevlåda

Vill tipsa om en bra sida där man kan beställa hem gratis resekataloger direkt i brevlådan... det har jag gjort nu!

Gratis resekataloger

Trött

Känner mig hängig idag, hoppas jag inte åker på någon feber bara för det har jag inte tid med. Har allt för många roliga saker i veckan att göra! Ridning, yoga, födelsedagsfirande och en massa annat!

Har precis kommit hem från en skogspromenad med hundarna och ikväll blir det ett nytt avsnitt True Blood. Just nu håller min älskling på att laga tacos till oss, lyxigt med det mitt i veckan sådär! :)

Min syster ska kolla på en foderhund som sällskap till sin vovve och jag tycker hon ska försöka få tag i en Isländsk fårhund, det är en av mina absoluta hundrasfavoriter... vill också ha en, men jag tror Sigge älskar livet som ensamhund med mkt uppmärksamhet. Han träffar ju andra hundar varje dag i alla fall.

Isländsk fårhund

Bilden är tagen från vovve.net

Skogstur

Har kommit hem från en skogstur med häst, syster, cykel och två busiga hundar! Det var mysigt, vi red halva vägen och hundarna sprang som galna! :)

Just nu har jag färsk laxsida i ugnen som jag snart hoppas blir klar...är hungrig, blev en avocado till frukost! Man glömmer lixom bort att äta när man har en massa andra roliga saker för sig...

Nu har jag börjat nedräkningen till Romresan... 12 dagar kvar nu, längtar längtar!!

TGI

Igår kom jag igång med ridningen igen, det var superhärligt att komma ut på en skogstur, Ruby skötte sig perfekt och jag red hem och hämtade med Sigge och Akira som hängde på i full fart! :)

Nu är det en välbehövlig fredagskväll med Macadamias och lite serier!

Ett tag sen...

Nu var det ett tag sen jag skrev...
När vi kom hem från Budapest så åkte vi direkt till Dalarna och laddade batterierna inför jobbstarten nu i måndags.

En helt knäpp grej hände oss när vi var uppe i urskogarna! Bakom farmors hus så finns det ett litet berg som man kan vandra upp på och gå olika leder, vi gick upp och tänkte att vi skulle ta en genväg tillbaka och började gå in efter en liten liten stig, efter ett tag började Sigge tokskälla så jag trodde nästan det var en varg eller björn som lurade i bland träden. :/
Helt plötsligt springer en naken man snett från sidan framför oss fram och blir livrädd när Sigge börjar jaga honom så han springer allt vad han kan...
Undra om det var ett pervo, rymling, skämt eller en galen naturist? Tur att Martin var med annars hade man
ju blivit livrädd...

När vi hade kommit hem från Budapest så nollställde sig min iphone så alla mina bilder därifrån försvann så nu blir det inga upplagda.

Nu är det dags för ett besök från mr sandman :).

Zsigetfestivalen

Zsigetfesivalen som vi blev medbjudna på tidigare var riktigt rolig, hur stort som helst och en massa band som spelade.

Hade ett härligt åskväder här också för någon natt sedan, det blixtrade och mullrade konstant över hustaken... det var väldigt mysigt! Saknar såna stora åskväder i Sverige.

Idag blev det lite shopping och vi hittade en Starbucks så jag kunde få min chailatte ;). Sedan köpte vi med oss färska björnbär påväg tillbaka till hotellet och nyss har jag tagit en helkroppsmassage. Nu blir det dusch och fix och sedan ut på restauranggatan och ta en bit mat.

Budapest

Älskar klimatet i Budapest, precis lagom så som man vill ha det. Är glad att jag överlevde resan från Prag till Buda, våran skjuts körde 160 på små landsvägar in till flyplatsen, helt galet! :) Men vi är här nu iaf och har precis kommit tillbaka till hotellet för at fixa lite och sen blir det middag på någon restaurang vi Donaufloden skulle jag tro.

Har försökt lägga upp bilder men internetanslutningen vill inte alls, så det får bli när jag kommer hem.
Men kolla in länken så får ni se våran middagsvy ikväll:

Praha

Just nu ár vi i Prag pá ett kontor och har lite móten, kom precis tillbaka frán lunch pá en tjeckisk/indisk restaurang. Alla menyer var pá tjeckiska och ingen pratade engelska... som tur var hade vi med nágra tjecker som fick óversátta át oss sá det blev játte bra i alla fall - Indisk tickamasala med kyckling. Mycket gott!

Ikváll áker vi vidare till Budapest och blir dár nágra dagar. Har fátt tips om att kolla in slottet sá det ska jag góra.
Blev bara fyra timmars sómn inatt eftersom vi ákte vid fem till arlanda och eftersom jag helt vánt pá dygnet sá gick det inte att somna fórrán ett pá natten. De vi ska tráffa i Budapest vill ha med oss pá en musikfestival dár ikváll men vi fár se hur pigga vi ár. :)

Lyx att vi fár skjuts till och frán flygplatsen hár i Prag sá vi slipper fixa med taxi och sá. Dags att fortsátta.

Packar

Just nu sitter jag och funderar på vad jag behöver ha med mig till Budapest. Mest sommarkläder för det är mellan 25 och 30 grader där nu så det blir nice!

Har lämnat av Sigge och min syster hemma hos henne efter en systerkväll igår med filmmys. Kändes trist att lämna Siggebusaren så många dagar, men han ska vara hos sin bästaste dagmatte och hennes Mille också så han kommer nog ha riktig semester! :)

Min älskling köper med sig mat hem ikväll så det enda jag har på schemat är packa, ett bad och ladda inför imorgon. Budapest here we come!!

åskväder!!

Västa åskvädret på g, hör det på håll ojdå nu kommer det, bäst jag stänger av datorn! :)

Känns som igår...

Nästan två år sen vår myskille Tifil sprang bort, saknar och tänker på honom fortfarande.
En härlig katt med mycket personlighet, tänk om du bara skulle stå utanför dörren en dag...

Kärlek

Akira är här med oss idag eftersom Tebby jobbar, det är så skönt att hundarna går så bra ihop. De bondade verkligen när de bodde hos oss i 5 månader :).

Sigge tar ett dopp när han sprungit och vi cyklade till Bredsand.

Nu är det bestämt

Vi åker till Budapest nästa vecka, det ska bli så roligt! Blandat jobb med egna firman och nöjesresa men mest nöje :). Det enda jobb blir lite möten och en invigningsfest av ett kontor där.
Då ska jag ta med stativet till kameran och ta egna fina kvällsbilder av staden.
Någon som varit i Budapest tidigare? Vill ha tips på vad vi inte får missa!

M försöker övertala mig att jag måste prova gåslever när vi är där, men jag känner mig inte så taggar för det :/. Håller mig till deras gulash när det gäller deras inhemska mat tror jag.

Känns bra att inte ens halva semestern har gått än, när vi kommer hem från Buda åker vi de sista dagarna till Dalarna för att slappa.

(bilden tagen från planetware)

Min nya fiina kandelaber

Me like!

Life´s a bitch, then u die - Deal with it!

Gnäll inte över saker du kan förändra! :)

Lite shopping

Varm och gosig hoodtröja till kyliga sommarkvällar

Kroppslyx

Ljuslyktor till sovrummet

Tar de chill! :)

Tar bara dagarna som de kommer nu på semestern, så härligt! Idag cyklade vi till bredsand och tillbaka, Sigge badade och sen åkte han i cykelkorgen hem :). Han såg mkt nöjd ut!

Imorgon blir det systerdag för hela slanten, jag hämtar Tebby och Piran på förmiddan och så ska vi träna med hundarna hela dagen, äta potatispalt (norrländsk delikatess ^^), och sen kolla på vår serie Supernatural! Mys mys!

Får jag tillbaka min iphonesladd imorgon också så jag kan kadda in lite foton, jag har lånat ut den ett tag så det är därför det kommit upp så lite bilder. Men de kommer...

Btw så har jag blivit beroende av chailatte, inte en dag utan att jag måste dricka en sån. :)